0900 nummer

Een 0900 nummer is een betaald servicenummer die klanten kunnen gebruiken

Een 0900-nummer wordt ingezet door klanten die telefonisch advies of een andere telefonische service leveren. Let op: Voorheen werd een 0900-nummer ook gebruikt voor klantenservice afdelingen, maar dit mag niet meer conform wet- en regelgeving.

Voicedata heeft een zeer interessante propositie aangaande service nummers, je betaalt namelijk geen aanvullende maandlasten voor het gebruik van dit nummer EN we koppelen het nummer direct in de telefooncentrale zodat er geen doorschakelkosten zijn.


Stappenplan offerte maken voor een 0900 nummer
Heeft de klant al managed voice of voice connect? Offreer alleen "Broadcasting 0900-nummer" a €95,00 excl. BTW

Heeft de klant nog geen managed voice of voice connect? Ga in gesprek om te kijken hoe we telefonie kunnen inrichten.

Stel dat er geen mogelijkheid is om telefonie te leveren, dan kun je nog steeds het 0900-nummer aanbieden met doorschakelkosten (2,5 cent starttarief per gesprek, 1,89 cent per minuut).

Minuuttarief bepalen
Bepaal het minuuttarief dat de klant wenst te hanteren, in onderstaande tabel zie je links de kosten voor de beller (kosten incl. BTW) en rechts de opbrengsten voor de klant (opbrengsten excl. BTW). 

Minuuttarief beller incl. BTW Opbrengst nummerhouder excl. BTW
10 cent 2,5 cent
20 cent 7,5 cent
30 cent 14 cent
40 cent 21 cent
50 cent 29 cent
60 cent 36 cent
70 cent 44 cent
80 cent 51 cent
90 cent 53 cent
1 euro 57 cent

 

Stappenplan 0900-nummer aanvragen en in gebruik nemen:

  1. Klant dient een 0900 nummer aan te vragen bij de ACM, wij mogen dit als provider niet zelf doen. Aanvragen kan via: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/informatienummers-aanvragen/informatienummers-aanvragen
  2. Beschikking uploaden en broadcast aanvragen
    De klant ontvangt een PDF genaamd "beschikking" van de ACM, dit document dienen wij als bewijs toe te voegen aan de aanvraag om het nummer te broadcasten. Dit duurt circa 2 weken.
  3. 0900-nummer toevoegen in het nummerplan Managed Voice
    Support kan nu het nummer toevoegen en instellen als "een gewoon nummer" binnen onze telefonieomgeving