Wat zijn de voorwaarden om een 0800 nummer te gebruiken?
Een 0800 nummer is een servicenummer waarbij de eigenaar de belkosten betaalt voor de beller.
Voicedata heeft een zeer interessante propositie aangaande service nummers, je betaalt namelijk geen aanvullende maandlasten voor het gebruik van dit nummer EN we koppelen het nummer direct in de telefooncentrale zodat er geen doorschakelkosten zijn.
Stappenplan offerte maken voor een 0800 nummer
Heeft de klant al managed voice of voice connect? Offreer alleen "Broadcasting 0800-nummer" a €95,00 excl. BTW
Communiceer ook altijd de tarieven per minuut, aangezien de klant hier voor gaat betalen:
- Inkomend gesprek vanaf vaste lijn: €0,03 per minuut
- Inkomend gesprek vanaf mobiel: €0,30 per minuut
Heeft de klant nog geen managed voice of voice connect? Ga in gesprek om te kijken hoe we telefonie kunnen inrichten.
Stel dat er geen mogelijkheid is om telefonie te leveren, dan kun je nog steeds het 0800-nummer aanbieden met doorschakelkosten (2,5 cent starttarief per gesprek, 1,89 cent per minuut).
Stappenplan 0800-nummer aanvragen en in gebruik nemen:
- Klant dient een 0800 nummer aan te vragen bij de ACM, wij mogen dit als provider niet zelf doen. Aanvragen kan via: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/informatienummers-aanvragen/informatienummers-aanvragen
- Beschikking uploaden en broadcast aanvragen
De klant ontvangt een PDF genaamd "beschikking" van de ACM, dit document dienen wij als bewijs toe te voegen aan de aanvraag om het nummer te broadcasten. Dit duurt circa 2 weken. - 0800-nummer toevoegen in het nummerplan Managed Voice
Support kan nu het nummer toevoegen en instellen als "een gewoon nummer" binnen onze telefonieomgeving