APN instellen op iOS (iPhone & iPad)
APN-instellingen (Access Point Name) zijn de configuratie-instellingen die bepalen hoe je mobiele telefoon verbinding maakt met het internet via het netwerk van je provider.
Mocht je voor de eerste keer gebruik maken van je Voicedata SIM of een nieuw toestel aanschaffen kan het voorkomen dat je nog geen internet op het toestel krijgt. Dit komt waarschijnlijk omdat de APN instellingen nog handmatig door je in het toestel moeten worden ingevoerd. Hieronder zie je enkele screenshots die je helpen bij het instellen van de APN gegevens op een iOS toestel (iPhone & iPad).
|
Stap 1: Instellingen
Afbeelding 1: instellingen |
Stap 2: Mobiel netwerk
Afbeelding 2: mobiel netwerk |
Stap 3: Mobiele datanetwerk Afbeelding 3: mobiel datanetwerk |
|
Stap 4: APN invullen
Afbeelding 4: APN invullen |
Stap 5: Persoonlijke hotspot
Afbeelding 5: persoonlijke hotspot |
|
Meer informatie?
De nieuwe internetinstellingen zijn nog niet per direct actief. Het toestel dient eerst opnieuw zijn mobiele netwerk te gaan zoeken. Dit kan enkele minuten duren of geforceerd worden door het toestel uit en weer aan te zetten.
Mocht je na het invullen van de APN instellingen nog steeds niet beschikken over een werkende mobiele internetverbinding dien je telefonisch contact op te nemen met Voicedata Support (074 711 3660 optie 1) of per mail: support@voicedata.nl. Je kunt via de online operator ook een ticket aanmaken in ons ticketsysteem.




