Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

APN instellen op Android apparaten

APN-instellingen (Access Point Name) zijn de configuratie-instellingen die bepalen hoe je mobiele telefoon verbinding maakt met het internet via het netwerk van je provider.

Mocht je voor de eerste keer gebruik maken van je Voicedata SIM of een nieuw toestel aanschaffen kan het voor komen dat je geen internet op het toestel verkrijgt. Dit komt in de meeste gevallen door onjuiste APN-instellingen. Hieronder zie je enkele screenshots die je helpen bij het instellen van de APN-gegevens op een Android toestel (o.a. Samsung, LG, Sony of HTC).

Vanwege de overvloed aan verschillende versies en varianten van het Android besturingssysteem kan het zijn dat je scherm iets afwijkt van de onderstaande handleiding. Ons advies is om de handleiding volledig te volgen.

Stap 1: Instellingen
Allereerst ga je naar de instellingen van je toestel heen

Afbeelding 1: instellingen

Stap 2: Meer
Kies vervolgens voor de menu optie Meer.

Afbeelding 2: meer

Stap 3: Mobiele netwerken
In het volgende menu kies je voor de optie Mobiele netwerken.

 Afbeelding 3: mobiele netwerken 

Stap 4: Namen toegangspunten
Kies vervolgens voor de optie Namen toegangspunten

 

Afbeelding 4: namen toegangspunten

Stap 5: Nieuwe APN toevoegen
Kies voor het “plusje” om een nieuwe APN toe te voegen. 

 

Afbeelding 5: APN toevoegen

Stap 6: Naam bewerken
Het is verplicht om de nieuwe APN een naam te geven. Deze kun je bijvoorbeeld ‘Voicedata’ noemen, maar de naam is niet bindend. 

 Afbeelding 6: Naam bewerken 

Stap 6: vervolg

 

 

 Afbeelding 7: naam bewerken 

Stap 7: Voer de APN in
Voer vervolgens de APN zelf in. Deze instelling dient wel overeen te komen met internet.mvno.mobi.

 Afbeelding 8: APN invoeren 

Stap 8: Opslaan
Sla de instellingen op door te kiezen voor “Opslaan” in het actie-menu rechtsboven.

Afbeelding 9: opslaan

Meer informatie?
De nieuwe internetinstellingen zijn nog niet per direct actief. Het toestel dient eerst opnieuw zijn mobiele netwerk te gaan zoeken. Dit kan geforceerd worden door het toestel uit en weer aan te zetten.

Mocht je na het invullen van de APN instellingen nog steeds niet beschikken over een werkende mobiele internetverbinding dien je telefonisch contact op te nemen met Voicedata Support (074 711 3660 optie 1) of per mail: support@voicedata.nl. Je kunt via de online operator ook een ticket aanmaken in ons ticketsysteem.