APN instellen op Android apparaten
APN-instellingen (Access Point Name) zijn de configuratie-instellingen die bepalen hoe je mobiele telefoon verbinding maakt met het internet via het netwerk van je provider.
Mocht je voor de eerste keer gebruik maken van je Voicedata SIM of een nieuw toestel aanschaffen kan het voor komen dat je geen internet op het toestel verkrijgt. Dit komt in de meeste gevallen door onjuiste APN-instellingen. Hieronder zie je enkele screenshots die je helpen bij het instellen van de APN-gegevens op een Android toestel (o.a. Samsung, LG, Sony of HTC).
Vanwege de overvloed aan verschillende versies en varianten van het Android besturingssysteem kan het zijn dat je scherm iets afwijkt van de onderstaande handleiding. Ons advies is om de handleiding volledig te volgen.
|
Stap 1: Instellingen
Afbeelding 1: instellingen |
Stap 2: Meer
Afbeelding 2: meer |
Stap 3: Mobiele netwerken
Afbeelding 3: mobiele netwerken |
|
Stap 4: Namen toegangspunten
Afbeelding 4: namen toegangspunten |
Stap 5: Nieuwe APN toevoegen
Afbeelding 5: APN toevoegen |
Stap 6: Naam bewerken
Afbeelding 6: Naam bewerken |
|
Stap 6: vervolg
Afbeelding 7: naam bewerken |
Stap 7: Voer de APN in
Afbeelding 8: APN invoeren |
Stap 8: Opslaan
Afbeelding 9: opslaan |
Meer informatie?
De nieuwe internetinstellingen zijn nog niet per direct actief. Het toestel dient eerst opnieuw zijn mobiele netwerk te gaan zoeken. Dit kan geforceerd worden door het toestel uit en weer aan te zetten.
Mocht je na het invullen van de APN instellingen nog steeds niet beschikken over een werkende mobiele internetverbinding dien je telefonisch contact op te nemen met Voicedata Support (074 711 3660 optie 1) of per mail: support@voicedata.nl. Je kunt via de online operator ook een ticket aanmaken in ons ticketsysteem.








